دفتر روانشناسی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

رابطه ی دین باسطوح انرژی های متفاوت:

درشیوه های انرژیک سعی میکنیم انرژیهایی روکه دربدن گیرافتاده روآزادکنیم وطبیعتاانرژیهایی که ناشی ازکاهش فرکانس باشندمدنظرهستند.انرژیهایی که ناشی ازفرکانس پایین باشندزمانی دروجودانسان ایجادمیشوندکه سطح انرژی معنوی انسان پایین میادوانرژی معنوی انسان زمانی پایین میادکه اعتقادات ضعیف باشدیاباورهایاایمان ضعیف باشد.بنابراین دین به عنوان یه عامل مفیدسطح فرکانس وانرژی معنوی انسان روبالامیبره ووقتی این سطح بالارفت به دام افتادن وگرفتارشدن انرژیهایی بافرکانس پایین خیلی سخت ترمیشه ،لذایک سپره ودرتمام بیماریهاخصوصابیماریهای روحی والبته جسمی بارهاوبارهاوجودانرژی های بسیارمنفی رو،بسیاربافرکانس پایین روپیدامیکنیم.اینکه اعتقادات معنوی ودینی چقدرمیتونه کمک بکنه واقعیتش این هست که هرچیزی هراعتقادی که ماروبه مبداخلقت وخداوندنزدیک کند دارای فرکانس زیادوبالاست!!!

بنابراین دین به عنوان یک پل ماروبه فرکانس های بالاترمرتبط میکنه وفرکانس های بالاترمیتونن دربرابرهجوم انرژیهایی بافرکانس پایین وجودمارواعم ازجسم وروح محافظت کنند.امایک ولی دراینجاوجودداردواون هم میزان اعتقادماست ،اگراعتقادماقوی باشه این سپرفوق العاده قوی هست .بنابراین شایدپیروی کورکورانه وصرف ازدستورات دینی کفایت نکنه وچیزی که خیلی مهمه اعتقادقلبی ،توکل ماست که ازهمه چیزمهم تراست واعتقادقلبی که همون ایمان روتشکیل میدهدمیتواندیک سپرمهم انرژیک باشددربرابرهجمه های انرژیهای منفی ومخرب!!!که درواقع اونهامیتوانندبه تبع خوشان درحقیقت بیماریهای روحی وروانب وبیماریهای جسمی روبه راحتی باعث شوندواونهاروبه سمت تشدیدشدن پیش ببرند!!!!نکته ی دیگراینکه ؛ضمیرناخوداگاه باتکرارتثبیت میشودبااذکارمثبت واذکارمرتبط باخداوند ،مرتبط بادین !!اذکاری که مرتبط بادین باشندمثل قرائت نمازوحمدوسوره و...چون تکرارمیشونددرضمیرناخوداگاه ماتثبیت میشوند.وچیزی که درضمیرناخوداگاه تثبیت شودبه عنوان یک راهبرقوی کل بدن وذهن راهدایت بکند.وبهمین خاطرهست که تکرارچیزهای منفی میتواندذهن رامنفی وتکرارچیزهای مثبت میتواندذهن رامثبت کندواینطوری هست که میتوانیم به راحتی تاثیراذکاردینی راحتی بربیماریهایمان ادعاکنیم .

منبع:تجربیات یکی ازشاگردان دکتربردلی متخصص درمانهای انرژیک (به روش بادی کد)

 

  • راضیه خوش بیان

97درصدساکنان ایالات متحده بخدااعتقاددارندوحدود90درصدآنان اهل نمازونیایش هستند.اکثراهالی آمریکای شمالی،ایمان مذهبی خودراجزءلاینفک تصویربزرگ تری میدانندکه ازنحوه ی زندگیشان ترسیم میکنند.کارماروانشناسان این است که این تصویررابزرگتروتاثیرروانی ایمان رادرشخصیت فرددریابیم ودرک کنیم .

اکثرروانشناسانی که به دین اهمیتی نمیدهندکمترتمایل دارندکه میان آنهاودین رابطه ای دیده شود،امامعنویت حساب دیگری دارد.معنویت میتواندبخشی ازخودپنداره ی آدمی باشدبی -آنکه وی نیازمندارتباط باهیچ نهادی باشدویااصلاچیزی درباره ی دین بداند نکته ی مهم این نیست روانشناسان چه چیزی رادینی میشمرندمهم این است که درعمل ازچه چیزی برای ارزیابی دین استفاده میکنند.

  • راضیه خوش بیان

روانشناسی دین درخبرگزاری خارجی :

درخبرگزاریهای mustinclude اینچنین آمده است که :درایالات متحده ،دین برای بسیاری باموسسات فرقه ای وآیین هاومراسم عبادت الزامیشان تداعی گشته است وازاین روبه این واژه حالت وروحیه ی منفی ای میدهد.

EmmonsوSchitkerتئوریزه کرده اندکه فهم دین بعنوان جستجویی برای معنا،استلزاماتی درسه حوزه ی روانشناختی،انگیزه،شناخت وروابط اجتماعی به همراه می آورد.جنبه ی شناختی به خدامربوط است ،مواردانگیزه ای به نیازبرای کنترل وهمچنین جستجوی دینی برای معنادادن دردرون جوامع اجتماعی درآمیخته است.

  • راضیه خوش بیان

روانشناسی دین درخبرگزاری داخلی-خبرگزاری رسا-پژوهشگرروانشناسی دین گفت عمده ترین دلیلی که بشرنمیتوانددین راکناربگذارداین است که :دین یکی ازمهم ترین عوامل جامعه پذیری ایجادگروه وپیوندانسانهابه همدیگراست  محسن زندی درادامه باتقسیم صحبت های خودبه سه بخش وقالب 10نگته اینچنین گفت :سطح اول درموردچبستی روانشناسی دین وسطح دوم تاریخچه ی مختصری ازاین دانش وسطح سوم موضوعاتی ست که دراین دانش جاری است 

  • راضیه خوش بیان

مکاتب درروسیه متنوع وقانونی،مصوب 1997مسیحیت است .اسلام بوداگرایی ویهودیت درروسیه اهمیت زیادی دارد.مسیحیت ارتوکس بزرگ ترین دین سنتی روسیه است که براساس همین قانکن بخشی ازمیراث تاریخی روسیه است .

 

مکاتب درآلمان ؛میتوان به اریش فروم اشاره کرد.اوبرجسته ترین فیلسوف مکتب اومانیستی است .اومعتقداست که بابه کاربستن اصول روانکاوی به عنوان علاج مشکلات وبیماریهای فرهنگی بشرراهی ست به سوی جامعه ی معقول ومتعادل ازلحاظ روانی خواهدبود.

 

مکتب فرانسه ؛میتوان به فرانکل اشاره کردکه باپایه گذاری مکتب روان درمانی خودبرلوگوتراپی یامعنی درمانی برمعنی هستی انسان وجستجوی اوبرای رسیدن به این معنی تاکیدداشت.

 

مکتب انگلیسی-آمریکایی؛رویکردتجربی وحتی آزمایشگاهی به دین ونگاه توصیفی درمطالعات دینی داشتواین مهمترین ویژگی این سنت واین مکتب بود.

گالتون دانشمندانگلیسی بنیانگذارروانشناسی تفاوتهای فردی است ونخستین کسی است که ازروشهای آماری همبستگی دراین زمینه استفاده کرد.

منابع؛بانک پژوهه  نویسنده ؛صدیقه ذاکروساعت ورود؛9:30صبح 8/18

 

مکتب فرانسه برام جالب بودچون تاکیدش برروی معنی هستی انسان هست .فک میکنم بااین هدف موفق ترهست دربین مکاتب.

  • راضیه خوش بیان